Driftstörningar

Driftstörning pga. strömavbrott

Just nu pågår en driftstörning som påverkar vår internetleverans till kunder på Kungsholmen, Stora Essingen och i Fredhäll.

Ett stort strömavbrott i området orsakar driftstörningen.

Mer information om strömavbrottet och när det beräknas vara åtgärdat på Ellevios hemsida: https://avbrottskarta.ellevio.se/kommun/stockholm/idag

Uppdatering kl. 09:47

Stömavbrottet är åtgärdat och internet är tillbaka igen till de kunder som drabbades.

Driftstörning tjänstedelare XG

Vi har för närvarande en driftstörning som påverkar ett antal kunder med tjänstedelaren modell ”XG6846B” och ”XGX”.

Du hittar en bild på XG6846B genom att klicka ”HÄR” och en bild på XGX ”HÄR”. Är du osäker vilken modell du har kan du kontakta kundtjänst.

Har du en av dessa modeller och du har tappat din bredbandsanslutning under fredagen, vänligen kontakta kundtjänst per e-post (kundtjanst@stosn.se) för snabbast hantering med ämnesraden ”Driftstörning XG”. I ditt mail inkluderar du namn, gatuadress, lägenhetsnummer, kontaktinformation och kort om ditt problem så hör vi av oss!

Driftstörning Johannesfred

Just nu pågår en mindre driftstörning som påverkar kunder i Johannesfred.

Tekniker är på väg ut för felsökning på plats.

Uppdatering: Felet är lokaliserat och avhjälpt. Bredbandstjänsten är åter igång.

Driftstörning södra Stockholm

Kl 00:25 vi har en driftstörning som påverkar kunder i södra Stockholm.

Tekniker är på väg för att undersöka orsaken.

Kl 01:25 Tekniker framme och han konstaterar att hela telestationen är strömlös. Felanmält till Telia.

Kundtjänst

Telefon: 08-5012 20 10
E-post: kundtjanst@stosn.se
Helgfria vardagar 8.00-20.00
Helgdagar 10.00-18.00