Driftstörning i Sätra

Just nu har vi en driftstörning som påverkar bredbandsleveransen i norra delen av Sätra.

Felsökning pågar av tekniker på plats.

Uppdatering: Avbrottet är nu avhjälpt via omkoppling av fiberleveransen till påverkat område. Felet var orsakat av elarbetet som sker i närheten av påverkat område.

Uppdatering gör att nätverksnamn byts

Nattetid utför vi uppdatering och underhållsarbete i nätet.

Under de närmaste veckorna kommer vi att uppdatera alla tjänstedelare EG300 och EG400 i vårt nät. Som en del av detta kommer de EG300 med nätverksnamn ”Inteno” att ändras till ”STOSN”.  Siffror och lösenord kommer dock vara oförändrade.

Så de med tjänstedelare EG300 med nätverk som heter tex. ”Inteno-ABCD-5GHz” kommer efter uppdateringen ha nätverksnamnet ”STOSN-ABCD-5GHz”.  Det innebär att man behöver ansluta till wifi-nätverket på nytt men lösenordet är detsamma som tidigare och står på en klisterlapp på tjänstedelaren. Detta gäller för samtliga enheter, mobiler, surfplattor etc. kopplade till det trådlösa nätverket.

Problem vid utlandssamtal via Telavox

De bredbandstelefonikunder som har en extern telefonidosa, kallad SIP-box, kan from. 22 dec uppleva problem vid utlandssamtal. Orsaken till detta är att Telavox har satt en spärr för att skydda kunder mot tex hackning. Se lista här med länder som det berör. Upplever du problem med att ringa något utlandsnummer så ska du kontakta vår kundtjänst. Tel: 08-5012 20 10, eller e-post: kundtjanst@stosn.se. Öppet vardagar 8-22. Helger och helgdagar 10-18.

Varning för falska undersökningar

Falska undersökningar om Stockholms Stadsnät på Internet!

Uppdaterad senast den 11 november.
Det cirkulerar regelbundet undersökningsformulär på Internet där namnet Stockholms Stadsnät förekommer. Ofta påstår man att Stockholms Stadsnät jubileum. Om man deltar i en undersökning om oss kan man vinna olika priser. Detta stämmer inte!

Denna undersökning har inget med Stockholms Stadsnät att göra. Vi avråder bestämt från att svara på sådana här undersökningar eftersom man i själva verket binder upp sig på ett abonnemang som inte heller har med Stockholms Stadsnät att göra.

Stockholms Stadsnät skapar aldrig undersökningar på Internet där man kan få gåvor, presentkort eller liknande. Vi kommer aldrig be dig fylla i några personliga uppgifter, be dig om kontonummer, att starta ditt bank-id eller liknande.

Om vi har några tävlingar eller liknande sker detta på vår Facebooksida eller på vår hemsida och vi skickar våra vinster med post.

mvh,
Stockholms Stadsnät