Välkommen till projektsidan!
HSB Brf Skuruberg i Nacka har tecknat avtal med Stockholms Stadsnät om bredband. Vi tackar för förtroendet och lovar att göra vårt bästa för att leverera internet med hög hastighet och tillgänglighet − och förstås god service. Därtill kan vi också erbjuda tilläggstjänster såsom tv och telefoni via bredbandet.
Tidsplan och driftsättning
Driftsättningsdag då Stockholms Stadsnät börjar leverera internet hos dig är planerad till 30 juli 2024.
När bredbandet är driftsatt har du bekväm tillgång till snabbt och driftsäkert internet med hastighet upp till 1000/1000 Mbit genom föreningens gruppavtal.
Avbrott vid driftsättningen
På driftsättningsdagen kopplas alla anslutningar i källaren över till vårt nät. Vid överkopplingen kan det förekomma avbrott i bredbandsleveransen på upp till 1 timme. Vi arbetar för att det ska bli så kort avbrott som möjligt, men vi rekommenderar att inte arbeta hemifrån eller planera för aktiviteter som kräver internet denna dag. Överkopplingen sker med start kl. 08:00. Vid problem med internet efter kl. 17 kontakta vår kundtjänst direkt för att påbörja felsökning.
Tekniker på plats vid driftsättning
Den 30 juli när bredbandet driftsätts kommer vi ha en tekniker på plats i fastigheten kl. 9-13.
Tekniker kommer hjälpa med lättare saker vid driftsättningen för att se till att bredbandet kommer igång hemma hos dig.
Vill du ha hjälp av teknikern behöver du anmäla det till oss i förväg.
Anmäl dig senast 28 juli på formuläret som du når via gula knappen nedan.
OBS! Det går inte att boka upp en specifik tid, besöket sker mellan kl. 9-13 och du behöver vara hemma under denna tiden då tekniker går runt till de som anmält sig.
Internet och trådlös surf
För att endast använda internet behöver du bara ansluta en nätverkskabel till bredbanduttaget eller en router till bredbandsuttaget för trådlös anslutning.
Har du en befintlig router från Telenor ska den ev. skickas tillbaka, se föreningens hemsida för mer information eller kontakta Telenor.
Vill du uppdatera till en ny router så hittar du routrar som vi testat och rekommenderar i vår webbshop. Det går även att köpa router från valfri återförsäljare av elektronikprodukter.
Tänk på att trådlös surf aldrig når samma hastighet som att surfa med kabel! Läs mer i bredbandsguiden (PDF) på dess rosa sidor om hur du kan få bättre wifi i hemmet. Behöver du råd kontakta vår kundtjänst som kan ge bra tips efter förutsättningarna i din bostad och de krav du har på trådlöst.
Tilläggstjänster
Tjänstedelare
För att ansluta fler tjänster som bredbands-tv och bredbandstelefoni, behöver du en så kallad tjänstedelare XG6846 eller bara en telefonibox.
Läs mer om tjänstedelaren i bredbandsguiden på de gröna sidorna 7-8.
Bredbandstelefoni
Till bredbandet går det att ansluta hemtelefonen. Ett Lilla Abonnemanget per hushåll ingår i föreningens avtal. Med Lilla Abonnemanget betalar du enbart för de samtal du ringer.
För att ansluta telefonen till tjänstedelare XG behöver du en telefonibox. Läs mer på sida 10 i bredbandsguiden. Prislista för samtal hittar du här på hemsidan.
Bredbands-tv
Stockholms Stadsnät samarbetar med Sappa och Allente om tv via bredbandet. Abonnemang beställer du direkt från dem. Utbud, kanalpaket och aktuella erbjudanden finns på www.sappa.se samt www.allente.se.
Läs mer om tv-tjänsten på de rosa sidorna i bredbandsguiden.
Ändra placering av ditt befintliga bredbandsuttag
Då kan du beställa flytt av befintlig uttag för 2 725 kr inkl. moms.
I arbetet ingår listning av den nya kabeln och 5-15 meter kabel. Ett nytt bredbandsuttag (RJ45) monteras upp på den nya önskade placeringen. Behövs längre kabel, över de 15 m. som ingår, debiteras du 157 kr inkl. moms per meter utöver det. Beställning gör du genom vår kundtjänst. Kontaktuppgifter hittar du i vita informationsrutan eller här på vår kontaktsida.
Vi finns på sociala medier!
Följ oss på Facebook och Instagram för att ta del av spännande nyheter, tips och informativa texter.
Besök vår hemsida och webbshop för aktuella erbjudanden, blanketter och guider. www.stockholmsstadsnat.se
Vi hoppas att du kommer trivas som kund hos oss!
Informationsmaterial
Driftsättningsdag
30 juli 2024
Tekniker på plats
30 juli 2024 kl. 9-13.
Anmälan via gula kanppen i texten krävs innan 28 juli för att få hjälp av tekniker!
Kundtjänst
Öppettider: Vardagar kl. 08.00–20.00, lördag-söndag samt helgdag kl.10.00–18.00.
Telefon: 08-5012 20 10
E-post: kundtjanst@stosn.se